Ten serwis wykorzystuje pliki Cookie - więcej informacji X
Festiwal Wrażliwy

NADZWYCZAJNY KONCERT - MUZYKA JEST NADZIEJĄ

Tegoroczną uroczystą Galę Finałową, podczas której zostaną wręczone "Oskary Wrażliwości" poprowadzi pani Grażyna Torbicka, a uświetni ją występ światowej sławy muzyków na czele z  Danielem Stanisławem Kotlińskim, bas-barytonem znanym ze światowych estrad oprerowych. Wystąpi on w towarzyszeniu znakomitych atrystów, którzy w tym składzie wystąpią w specjalnie dla nas przygotowanym programie.
Bedziemy więc gościć także Alicję Różycką - wiolonczela, Szymona Laskiewicza - klarnet, Jakuba Jakowicza - skrzypce zaś cały koncert poprowadzi dyrygent Rafał Kłoczko.

Muzycy przyjeżdżają specjalnie dla nas z całej Europy. Zarówno oni jak i prowadzący Festiwal Wrażliwy występują dla Państwa bez swoich gaży i jakiegokolwiek wynagrodzenia.
Dziękujemy za pasję, którą wkładają w organizację tego przedsiewzięcia.
Wrażliwość jest jednym z dodatkowych talentów, jaki mają artyści i dziennikarze. I dzielą sie nim hojnie!

 
NADZWYCZAJNY  KONCERT - MUZYKA JEST NADZIEJĄ
 
 
"Aria o plotce" na rozpoczęcie gali (godz. 19.00)
 
Gioachino Rossini (1792-1868) - "Il barbiere di Siviglia"
La calunnia - "Aria o plotce" (Don Basilio)
 
 
Program koncertu (rozpoczęcie ok. godz. 21)
 
 
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) - "Don Giovanni"
1. Deh, vieni alla finestra - Serenada Don Juana
 
Sergiej Rachmaninov (1873-1943) - „Aleko” 
2. Ves' tabor spit - Cavatina Aleko
 
Vincenzo Bellini (1801-1835) - "La sonnambula" ("Lunatyczka")
3. Vi ravviso o luoghi ameni. ... Tu non sai con quei begli occhi - Aria i cabaletta Hrabiego Rudolfa
 
Fryderyk Chopin (1840-1849) - Pieśni op. 74
4. Hulanka op. 74 n. 4  
 
Michail Glinka (1804-1857)
5. Сомнение (Somnenije
 
Jules Massenet (1842-1912)
6. Elégie  
                                           
Francesco Paolo Tosti (1846-1916)
7. Visione 

Giuseppe Verdi (1813-1901) - 6 Romanze da camera
8. Il Brindisi (II wersja) nr 6  
 
                                                                                                                                                                                                 



fot. Romana Kochanowski
Daniel Kotliński (Stanisław Daniel Kotliński) studiował śpiew  w Gdańsku, w klasie wybitnego pedagoga Prof. Barbary Bragińskiej-Iglikowskiej, następnie we Włoszech, (Accademia Chigiana w Sienie, Akademia w Fiesole, Uniwersytet Florencki). Pracował pod kierunkiem  wspaniałych artystów i pedagogów jak: Giorgio Favaretto, Lajos Kozma, Fedora Barbieri, Giancarlo Montanaro, Claudio Desderi oraz legendarny baryton Rolando Panerai.
Występował na słynnych festiwalach jak Maggio Musicale Fiorentino, Cantiere Internazionale d'Arte di Montepulciano, Puccini Festival Torre del Lago, Festival della Valle d'Itria, Sankt Petersburg Festival, Kissinger Sommer, Moritzburg Festival, Dresdner Musikfestspiele czy Monte Carlo Festival. Śpiewał w teatrach operowych w Polsce, Niemczech, Belgii, Danii, Holandii, Francji, Hiszpanii, Luksemburgu, Omanie, Katarze i Chinach. W Sienie, Florencji i Neapolu prezentował się jako Figaro w operze W.A. Mozarta  „Le nozze di Figaro” oraz w „Il barbiere di Siviglia” G. Rossiniego. Jako Leporello  („Don Giovanni”) śpiewał w Rzymie i Florencji, jako Salieri w operze N. Rymskiego-Korsakowa „Mozart i Salieri” w Gdańsku i Lucernie. Brał udział we włoskich prapremierach oper: „Moses und Aron” A. Schoenberga pod batutą Zubina Mehty, "Greek" M. A. Tournage'a pod kierownictwem Hansa Wernera Henze, a także "Die Frau ohne Schatten" R. Straussa podczas Festiwalu Maggio Musicale Fiorentino. Z okazji 100-lecia Opery Leśnej w Sopocie wystąpił jako Donner w operze R. Wagnera "Złoto Renu" („Das Rheingold”) pod batutą Jana Lathama Koeniga. Podczas festiwali - w Rawennie, Valle d'Itria, Monte Carlo Musique Sacrée, Kissinger Sommer czy Dresdner Musikfestspiele, wykonywał  m.in. "Mszę koronacyjną" W. A. Mozarta,  "Stworzenie Świata" („Die Schöpfung”)  J. Haydna,  czy „Petite Messe Solennelle” G. Rossiniego. Więcej informacji >>>

RAFAŁ KŁOCZKO – sztuki dyrygenckiej uczył się pod okiem min. R. Delekty, W. Michniewskiego, J. Przybylskiego, M. Guidariniego, J. Kaspszyka, C. Mettersa. Jest zdobywcą m.in. pierwszego wyróżnienia na konkursie dyrygenckim w Białymstoku czy II miejsca na konkursie w Londynie. Został laureatem prestiżowych programów Instytutu Muzyki i Tańca, jak „dyrygent-rezydent” i „kompozytor-rezydent”. Współpracuje na stałe z Teatrem Wielkim w Łodzi, Pomorskim Towarzystwem Muzycznym, zespołem Cappella Gedanensis i orkiestrą symfoniczną TUTTA FORZA. Poprowadził dziesiątki koncertów z wieloma orkiestrami w Polsce i za granicą, a także wiele premier operowych, jak Eros i Psyche L. Różyckiego, Tryptyk G. Pucciniego Cosi fan tutte W.A. Mozarta, czy Francesca da Rimini  S. Rachmaninowa. Jest wielokrotnych stypendystą Prezydenta Torunia, Prezydenta Gdańska, Marszałka Woj. Pomorskiego i Kujawsko-Pomorskiego, a także Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jeszcze jako student otrzymał w roku 2011 tytuł najlepszego studenta Trójmiasta, a rok później tytuł najlepszego studenta Polski w kategorii „sztuka”. Za jedno z najważniejszych osiągnięć uznać należy fakt, iż pełnił funkcję asystenta maestro Franza Welser-Mösta przy Filharmonikach Wiedeńskich w ramach najsłynniejszego festiwalu operowego na świecie Salzburger Festspiele 2016. Od kwietnia 2017 r. rozpoczyna staż w wiedeńskiej Staatsoper, a także studia podyplomowe na Wiedeńskim Uniwersytecie Muzycznym, a od sezonu 2017/2018 współpracę z Teatrem Wiekim-Operą Narodową w Warszawie jako asystent dyrygenta. Więcej informacji o artyście: www.rafalkloczko.pl

ALICJA RÓŻYCKA - wiolonczelistka, pedagog, teoretyk muzyki. Jest absolwentką akademii muzycznych w Gdańsku i Bydgoszczy. W 2015 r. uzyskała jednogłośnie tytuł doktora sztuk muzycznych (specjalność: wiolonczela), a obecnie uczestniczy w elitarnych kursach Corso Nazionale di Formazione e Perfezionamento Musicale prowadzonych przez wybitnego wirtuoza Roberto Traininiego. Jest nauczycielką wiolonczeli oraz zespołów kameralnych w Szkole Muzycznej I stopnia w Chojnicach. Wielokrotnie występowała jako solistka (m.in. z zespołami takimi jak Cappella Gedanensis, orkiestra Pomorskiego Towarzystwa Muzycznego czy Polska Filahrmonia Bałtycka), gdzie prawykonywała również dzieła napisane specjalnie dla niej (Gdańsk 2016, Toruń 2014). Regularnie koncertuje i dokonuje nagrań z szeregiem orkiestr i zespołów kameralnych, w tym m.in. z Orkiestrą Kameralną PROGRESS, Polską Filharmonią Bałtycką, Cappellą Gedanensis, Filharmonią Kameralną Sopot,  orkiestrą Pomorskiego Towarzystwa Muzycznego, orkiestrą symfoniczną TUTTA FORZA.

 
SZYMON LASKIEWICZ klarnecista, solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. współpracuje jako muzyk orkiestrowy z takimi zespołami jak Opera Bałtycka, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Gdyńska Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Symfoniczna TUTTA FORZA, Pomorskie Towarzystwo Muzyczne, Cappella Gedanensis, Bałtycka Filharmonia Młodych, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Gdańsku. Występował jako solista z towarzyszeniem takich zespołów jak Cappella Gedanensis czy Orkiestra Symfoniczna Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej
I i II st. im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku.  Od 2011 roku jest również członkiem
polsko-norweskiego zespołu ABUK, z którym obył trasę koncertową w Polsce i Skandynawii. Występował już w ramach takich wydarzeń nadzwyczajnych i festiwali jak m.in.:
Probaltica, Świętojańskie Wieczory Operowe, Operowa Scena Młodych, Energa Sopot Classic, Gdynia Classica Nova, Dwa Teatry, 100-lecie urodzin H.H. Jabłońskiego, Szlachetna Paczka, Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny w Gdańsku, Muzyka na Politechnice. Uczestniczył także w nagraniach płyty CD Wojciech Kilar: Angelus – Exodus – Victoria. Nagranie to otrzymało prestiżową nagrodę FRYDERYK 2014 w kategorii „Album Roku: Muzyka Symfoniczna i Koncertująca”.

 
« powrót